Ahogy látom, gyakorlatilag, minden belefér a szponzorált tartalomba a honi celebjeink esetében, amellyel semmi baj nincs, azt gondolom - egy bizonyos mértékig...
Reklámoznak ismert embereink - fizetett együttműködés keretében - kozmetikai termékeket, fehérneműket, sőt, némelyek még autókat is. Ezekkel semmi gond nincs. Ha a partner úgy gondolja, hogy az adott celeb "pénzt hoz a konyhára" neki azzal, hogy a kezében tart egy arcápolót, vagy felvesz egy bugyit, ám legyen. Minden követőnek a saját döntése, hogy azzal a bizonyos termékkel kapcsolatban hogyan dönt: leveszi-e a polcról az üzletben, vagy otthagyja, és egy mások által nem reklámozott terméket választ. Ezek a dolgok változó értékűek, de - általában - nem arról van szó, hogy sok-sok pénzzel szeretné a partner "lehúzni" az adott celeben keresztül a rajongókat. Kivételek, persze, mindig akadnak, én is rátaláltam egyre korábban, amelyet már nem mondanék kis értékű vásárolgatásra csábításnak...
Berki Krisztián decemberi eleji Instagram-posztjáról van szó, amelyben bitcoin-bányászatra és az ehhez kapcsolódó befektetésre hívja fel a figyelmet. Egészen pontosan - kicsit MLM-es fordulatokat használva - úgy kelti fel az érdeklődést a téma iránt, mintha azzal csak nyerni lehetne, miközben nem kell érte semmit tenni. A követői bármikor csatlakozhatnak az általa ajánlott lehetőséghez, nem maradtak még le semmiről. A regisztráció - természetesen - ingyenes, és Krisztián saját tanácsadója veszi fel a kapcsolatot a jelentkezővel. Nos, azt gondolom, hogy a kriptovalutákkal való kereskedés mindenki saját döntése, de nem etikus egy ilyen "bizonytalan" kimenetelű kereskedésbe embereket "belerángatni" azzal, hogy szeretnek valakit a tévéből, akinek megbíznak a véleményében. Persze, semmi bajom Berki Krisztiánnal, és elképzelhetőnek tartom, hogy a követői regisztrációi után jutalékot kap (ez mindegy is a téma szempontjából), de ez nem az a fajta reklám, amelyet én vállalnék "a berki" helyében. Nem jó érzés az emberek pénzével játszani - pláne, nagy tételben. De ahogy a bejegyzésem elején is írtam: minden követőnek a saját döntése, hogy a reklámozott termékkel kapcsolatban hogyan dönt. Ez ebben az esetben is igaz, csak a tét nem mindegy...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.