Nem kis várakozás előzte meg a mai napot, és végre én is kizökkenhetek egy kicsit a celebek világából... Bár, nyilván, néhány média-személyiség utazni fog a hétvége folyamán az új metróval, így mégiscsak kapcsolódok egy csöppet a blog tematikájához...
A zöldnek keresztelt vonal ötlete először a '70-es években vetődött fel, a tender-kiírás pedig (többszöri átütemezések után) a '90-es évek elején született... A szerződés végül 2003 végén került aláírásra... 2006-ban megindultak a felszíni munkálatok, 2007-ben pedig az alagutak kivitelezése... Előbbihez kapcsolódó botrány a Keleti pályaudvar évek óta tartó lezárása, utóbbihoz pedig egy emlékkép: a városvezetés büszkén mutatta be a "nevesített" fúrópajzsokat, amelyek a kamerák forgása idején dolgoztak, aztán pedig egy ideig egyáltalán nem... A Kelenföldi pályaudvar és a Keleti pályaudvar közötti szakasz összesen 452 milliárd forintba került, amely 332 milliárddal több, mint amit az 1996-ban készült megvalósíthatósági tanulmány megjelölt... A befejezés első ígért dátuma Demszky Gábor hivatali idejére tehető... 1998-ban 2003 júliusa volt a cél, 2004-ben 2008 vége, aztán szépen lassan körvonalazódni látszott az idei tavasz... Ennek, nyilván, semmi köze a közelgő választásokhoz, pusztán a véletlen műve a próbaüzem mai indítása... A 10 állomásos vonalon a kocsik menetideje összesen 13 perc (optimális esetben)... Természetesen, nem lenne magyar beruházás a metróépítés, ha a szerelvények körül nem lettek volna mondvacsinált (vagy valós) botrányok... A hatóságok nagy nehezen adtak csak engedélyt az új kocsiknak, és emiatt is tolódott a beruházás befejezése... Az a befejezés, amelyre a mai nappal - időlegesen - pont kerülhet...
Mivel 9.00 órakor történik meg a hivatalos átadás, és "csak" 12.00 órától vehetik birtokba az emberek az új metrót, nem nagyon lehet objektív véleménye senkinek sem a kiszolgálásról, sem az állomásokról... Igaz, tegnap valakinek sikerült bejutnia (véletlenül???), és az ott készült képeket meg is osztotta már egy hírportállal... A kiszivárgott fotók szerint, valójában grandiózus megállóhelyekre számíthatnak az utasok, és kialakult egy érdekes Demszky-háromszög az M2-M3-M4 által határolt területen... Ez a geometriai képződmény olyan, mint a Bermuda-háromszög, csak itt nem repülőgépek tűntek el az elmúlt évtizedekben... Lehet szidni az építés menetét, a kivitelezők kiválasztását, a projektmenedzserek felkészültségét, csak az a baj, hogy amit az ember nem tud bizonyítani, az rágalmazásnak minősül... Szóval, örülni kell az elkészült metróvonalnak, és használni mindazoknak, akiknek ezzel kicsit könnyebb lesz az életük... Azt gondolom, hogy olcsóbban is meg lehetett volna építeni a vonalat (pártoktól és politikai erőviszonyoktól függetlenül), de utólag ezen már kár rágódni... Akkor sem tudtunk tenni ellene, amikor a fejünk felett döntöttek a "nagyok", most sem tudunk mást tenni, mint gyönyörködünk a belvilágban és várjuk a további fejleményeket... Nem szeretném azt olvasni egyik hírportál hétfő reggeli vezető hírében sem, hogy többször állt le műszaki hiba miatt egy-egy tömött szerelvény, de megvan rá az esély... Ezért nem is megyünk a feleségemmel a hétvégén metrózni, várunk egy kicsit az élménnyel... Biztos, ami biztos...
A végére pedig egyetlen intelem az olvasóknak: nem fenyegetésképpen írom, de jövök én még divatba...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.