HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Celeb-cunami, avagy bulvárhírek első kézből...

Celeb-cunami, avagy bulvárhírek első kézből...

Friss topikok

2014.03.18. 07:27 építészke

FORMA-1!!! - Új szabályok, új autók, új évad...

Mindenki izgatottan várta a száguldó cirkusz idei rajtját, hiszen nagyon sok minden változott az előző évekhez képest... Én is így voltam, de - sajnos - csalódnom kellett...

Forma_1.jpg

Az első futamon tapasztalt egyik legnagyobb  változás az volt, hogy 25 év után ismét megjelentek a turbómotorok a Forma-1-ben... A V6-os, 1,6 literes erőforrások 15 000 percenkénti fordulattal 600 lóerő leadására voltak képesek... Megjelent az ERS (a KERS helyett), amely nemcsak a kinetikus, hanem a hőenergia hasznosítására is képes volt, és 7 másodperc helyett 33,3 másodpercig lehetett segítségül hívni... Az autók által kibocsátott hang is megváltozott - lehet, hogy valakinek ez a szimpatiksuabb, de lehet, hogy valakinek hiányozni fognak a régi "effektek"... Maximum 100 kg üzemanyag volt elfogyasztható a nagydíj alatt, és az átfolyási sebességet is korlátozták 100 kg/órában... Ettől az évtől a versenyzők állandó rajtszámot viselnek, az utolsó futamon pedig - a megszokotthoz képest - majd dupla pontokkal jutalmazzák a célba érőket... Az időmérők rendje is átalakult egy kicsit... Az utolsó etapra egy adag opcionális gumiszettet kapnak a csapatok, nehogy előforduljon az, ami tavaly gyakran - mégpedig, hogy sokan spórolás miatt nem hagyták el a bokszot a Q3-ban... A Q2 két perccel rövidebb, az utolsó felvonás pedig 2 perccel hosszabb lett... A pilóták menet közben büntetőpontokat szedhetnek össze, amelyek - amennyiben elérik a 12 pontot - a következő versenyről való automatikus kizárással öltenek testet... Nagyjából egészében, ennyi a zanzásított "módosulás-cunami" - most pedig következzen egy szubjektív összefoglaló a hétvégéről...

A szombati időmérő izgalmasra sikeredett, köszönhetően az esőnek, amely - menet közben - megérkezett a pálya fölé... Mindenki óvatosan nyúlt a kocsikhoz és a körökhöz, a Red Bull sem volt olyan rossz, mint amilyennek sokan várták... A magyar idő szerint, reggel megtartott edzésen - az előzetes várakozásoknak megfelelően - a Mercedes-ek "vitték el a pálmát" - Lewis Hamilton nyerte meg a Q3-at, mögötte a Red Bull újonca, Daniel Ricciardo végzett, a hármadik helyre pedig az angol versenyző csapattársa, Nico Rosberg fért fel... Azt hiszem, hogy ha nem lett volna vizes a pálya, még annyi izgalomra sem számíthattunk volna, amennyit - végül is - láthattunk... A vasárnapi futam rajtja sem a megszokott mederben folyt... Volt bokszutcából rajtoló versenyző, és volt rajtrácson ragadó induló is - szám szerint, kettő... Az első kanyarban Kamui Kobayasi hátulról eltalálta Felipe Massát, így mindkettőjüknek hamar véget ért a verseny... A kezdeti körök után beálltak a pilóták egymás mögé, és az új szabályok miatt eléggé spórolósra "vették a figurát"... Nem nagyon előztek, csupán kiállások voltak az élpilóták között... Nemcsak Lewis Hamilton, hanem Sebastian Vettel is feladta a versenyt műszaki hiba miatt... A 11. körben egy defekt leváló gumidarabjai miatt a biztonsági autó is képernyőre kívánkozott, ám az újabb rajtnál nem történt meglepetés... A célvonalon elsőként Nico Rosberg ment át, őt követte Daniel Ricciardo, a harmadik pedig a szintén újonc Kevin Magnussen lett... A futam után megvizsgálták az adatokat, és kiderült, hogy a Red Bull megszegte a 100 kg/órás átfolyási sebesség limitet, így a fiatal ausztált kizárták a versenyből, a dobogó legalsó fokára így Jenson Button állhatott fel... Összességében, szerintem, egy újabb unalmas versenyt láthattunk, és remélem, hogy a csapatok mielőbb alkalmazkodnak a megváltozott körülményekhez, és izgalmasabbá teszik az idényt... Erre legközelebb szűk két hét múlva Malajziában lesz majd lehetőségük, ahol a második futamot rendezik majd... Azt gondolom, több van ebben az idei versenysorozatban, mint amit a hétvégén láthattunk...

A végére pedig egyetlen intelem az olvasóknak: nem fenyegetésképpen írom, de jövök én még divatba...

Szólj hozzá!

Címkék: motor sorozat verseny dobogó olvasó szabály forma 1 összefoglaló nagydíj kizárás kör pilóta sebesség izgalom futam képernyő időmérő körülmény évad idény


A bejegyzés trackback címe:

https://majti.blog.hu/api/trackback/id/tr425868577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása