HTML

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Celeb-cunami, avagy bulvárhírek első kézből...

Celeb-cunami, avagy bulvárhírek első kézből...

Friss topikok

2011.10.20. 05:04 építészke

Újra nyitott a közszolgálati televízió...

Két nappal ezelőtt az ígértem (íme: http://majti.blog.hu/api/trackback/id/tr933311302), hogy a "királyi" televízióval is fogok - külön poszt formájában - foglalkozni... Nos, az ígéret szép szó, pláne, ha írásba foglalja az ember...

Kezdjük először a költségekkel, elvégre, a "köztévé" mindenki pénzéből gazdálkodik... Az már előre leszögezhető, hogy sok százmillió forintot költöttek el sorozatok és saját gyártású produkciók jogainak megvételére... Így - például - 122 milliót fizettek az RTL Klub-nak a 'Tudorok' és a '24' című sorozatokért, melyeknek szinkronjai további 5,5 millió forintjába került az MTV-nek... Igaz, ezeket már a Cool TV-től szerezték meg... Közel 10 millióba került a Kennedy-ekről szóló amerikai miniszéria, és 60 millió forintot kóstált a gyufásdobozból bombát gyártó szuperhősnek, MacGywer-nek a figurájáról szóló, azonos című, nyolcvanas évekbeli sorozat is... A közszolgálati televízió vezetői a sportra sem sajnálták a pénzt: 268 millió ment el a magyar válogatott EB-selejtezőinek közvetítésére (amelyre nem jutottunk ki), és 800 millió forint a 2014-es VB közvetítésének előszerződésére... Ezen kívül, jövőre szintén az MTV-n látható majd a labdarúgó EB és a londoni olimpia, sőt, egyes hírek szerint, a Forma-1 jogaiért is harcba szállna a televízió... Nem különben, a Bajnokok Ligája meccseiért, amelynek közvetítési joga 2012-ben jár le, és amelyért a TV2 már nem szeretne több pénzt fordítani...

Mindezen döntések - remélhetőleg - növelni fogják a csatorna - amúgy, siralmas - nézettségét... Új műsorrend ide, új műsorrend oda, október első hetében csupán 0,2%-kal többen kapcsoltak a "királyi" tévére, mint a megújulás előtti időszakban... D. Tóth Kriszta vadiúj talk-show-ja és a 'Hacktion' című sorozat - gyakorlatilag - a kutyát nem érdekelte, egyedül Gundel Takács Gábor tudott új nézőket a képernyő elé szegezni a "bungee-jumping-kötél-nélkül" típusú vetélkedőjével... Úgy tűnik, hogy ez lehet az MTV "talpon maradásának" záloga... Számokban kifejezve, D. Tóth Kriszta beszélgetős műsorának első adása 7,7%-os közönségarányt ért el, amely 331 000 nézőt jelent... A szerda esténként jelentkező 'On The Spot' is jócskán elvérzett a TV2 azonos időben futó 'Aktív'-jával és az RTL Klub 'Való Világ'-ával szemben... Az Infrastruktúra-védelmi Osztag kalandjait bemutató 'Hacktion' csupán 275 000 ember győzött meg nézettségi szempontból - ezzel szemben a 'Jóban Rosszban' 1 119 000 nézővel, a 'Barátok közt' pedig 1 543 000 nézővel büszkélkedhetett...

A 'Maradj talpon' című vetélkedő második adása jobban teljesített az elsőnél, igaz, ebben a műsorsávban a kereskedelmi televíziók éppen 'Híradó'-kat sugároznak... Ja, ha már 'Híradó'... Ez a produkció maradt a megújult műsorkínálat legnézettebbje, amely a teljes lakosság körében 14,1%-os arányt ért el... Nem volt ennyire sikeres a 'Magyarország, szeretlek!' című vetélkedő, amely vasárnap este nyitott Jakupcsek Gabriella és Csiszár Jenő "csapatkapitánykodásával"... Az eredmény: a műsort 685 000 ember izgulta végig, de a reklám szempontjából fontos korosztály ez alatt az érték alatt maradt...

A régi 'Ablak' újra felfedte zsalugáteres mivoltját, igaz, mostanság 'MM - Megoldások Magazinja' a fedőneve... Régi tartalom ide, új név oda, a naponta jelentkező érdekvédelmi műsor 5,7%-os közönségaránnyal kezdett, de ez az első hét végére alaposan megcsappant... Naponta jelentkezett volna a 'Pont' című bulvárhíradó is, ám ez a produkció - egyelőre - nem került be a nézhető kínálatba... Pedig erre épül(ne) majd az MTV napi szappanoperája, amely a 'Marslakók' címet viseli, amely a valóság és a fikció keveréke, amely 2012 márciusában fog debütálni a képernyőn, és amelynek gyártó cége Jáksó László irányítása alatt van... Azt már lehet tudni, hogy ez a napi széria nem kevés költségébe fog kerülni a közszolgálati televíziónak, és eddig egy, még Magyarországon nem alkalmazott stílust szeretne meghonosítani... Szűk fél év, és minden kiderül...

Addig - talán - az is tisztán fog majd látszódni, hogy a hatalmas marketinggel, óriásplakátokkal és nagy csinnadrattával beharangozott új időszámítás megérte-e az MTV-nek... Ha igen, akkor minden mehet tovább a maga útján... De ha nem, akkor mi a következő lépés??? No, ezt sem én fogom megmondani, az egyszer biztos...

Szólj hozzá!

Címkék: rtl klub tv2 mtv bulvár barátok közt magyarország híradó jakupcsek gabriella műsor ablak kereskedelem csiszár jenő televízió aktív jóban rosszban jáksó lászló d tóth kriszta való világ produkció maradj talpon


A bejegyzés trackback címe:

https://majti.blog.hu/api/trackback/id/tr433317525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása