HTML

Naptár

január 2020
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Celeb-cunami, avagy bulvárhírek első kézből...

Celeb-cunami, avagy bulvárhírek első kézből...

Friss topikok

2010.09.22. 20:06 építészke

ÖRÖK CSATA!!! - Critical Mass vs. Autómentes nap

Néhány dolgot szeretnék előre leszögezni:

1. Nem vagyok a biciklisták ellensége!

2. Nem nagyon szoktam biciklizni!

3. Ma is ültem autóban!

A fentiekből is látható, hogy én ezt a "Kritikus tömegnek" nevezett baromságot (amely a mai napon is megrendezésre kerül) nem támogatom, de aki kimegy, és vezényszóra (mint a marhák a réten) felemeli a kerékpárját, tegye, hát, bátran!

Nem szeretnék ugyanakkor demagóg sem lenni, de a mai gazdasági helyzetben felforr az agyam, amikor azt hallom, hogy - európai viszonylatban - kevés a bicikli-út Magyarországon! Megjegyzem, a fizetések is elmaradnak az európai átlagtól, az orvosi ellátás sem olyan, mint "nyugaton", sőt, az emberek mentalitásán is lehetne faragni, azaz jómodorra tanítani őket (ha már a család és/vagy az iskola erre képtelen) - még az utakon is...

Szóval, amikor - Neoton-nóta ide vagy oda - 220 körül mozog a svájci frank a forinthoz képest, és ezzel hitelesek százezreinek mindnennapjai gondokkal telítettek, amikor egy gyerek felnevelése még két fizetés mellett is nehézkes, akkor legyen már annyira humánus a kerékpáros társadalom, hogy nem szorgalmazza minden utcába annak a k***rva sárga csíknak a felfestését... (Ez volt a demagóg része a posztnak!)

Abba jelen bejegyzés alkalmával ne is menjünk bele, hogy egy 3 m széles járdát középen elfelezve, és kijelentve, hogy az egyik fele a kerékpárosoké, a másik a gyalogosoké, mennyire minősül (kerékpár)útépítésnek, de szép számmal látunk rá példát... Sőt, azt is tapasztalhatjuk, hogy ennek a költsége sem olcsó, holott a festék vagy más felületre kerülő anyag ára (mégha oly' speciális is) nem egekbe szökő...

Egészen más megközelítést alkalmazva, kijelenthetjük, hogy igaz, ami igaz, vannak normális biciklisták is, de az arra járók nap mint nap tapasztalhatják, hogy a Margit-híd lezárásának és az ezzel járó gyalogos-kerékpáros út közös kiépítésének megoldása csöppet sem zökkenőmentes... Sajnos, nem egyszer elég nagy sebességgel húznak el a drótszamáron ülők a gyalogosok mellett, ahelyett, hogy leemelnék feneküket a kerékpárjukról, és tolnák néhány száz méteren át... Tudom, macerásabb, mint tekerni...

Remek ötletekben, persze, nincs hiány: "okosok" kitalálták, hogy a jövő évben kerékpár-kölcsönzőket kell telepíteni, ezáltal népszerűsítve a biciklizést... Már a nevére is kiírták a tendert, csak arra nem gondoltak, hogy ami "tőlünk szerencsésebb fejlődés-történetű országokban" (Fábry Sándor mondata - a szerző) menő, az nálunk (borítékolom, hogy) csődöt fog mondani... Ne így legyen, de így lesz! A jelszó pedig az, hogy tömegközlekedj, vagy biciklizz autózás helyett!

Nos, a tömegközlekedés egy nagy kalap sz***r manapság Budapesten, de erről mindenkinek vannak saját tapasztalatai... Már várom, hogy Kocsis Istvánt nevezzék ki a MOL élére, mert akkor legalább eltűnik a BKV háza tájáról... Igaz, a MOL már a harmadik nagyvállalat lesz, melyet - feltehetőleg - megpróbál majd tönkretenni a MVM és a BKV után, de ez már legyen az állam baja...

Mi lenne azonban, ha a városvezetők rájönnének, hogy nem feltétlenül az egyetlen megoldás a biciklizés támogatása, hanem, mondjuk, a Belvárosban parkolóházakat is lehetne építeni, majd üzemeltetni, mellyel több hasznos folyamat is kezdetét vehetné:

1. Ellenőrzött keretek között lehetne - pl. ügyintézés alkalmával - a gépkocsikat tárolni (fedett, őrzött, stb.)...

2. Megszűnnének a kőrözések a kisebb és nagyobb utcákban parkolóhelyek után vadászva, mely csökkentené az autók általi károsanyag-kibocsátás mértékét a városban...

3. A jelenlegi útszéli parkolósávok helyén zöldsávok (vagy akár kerékpárutak) is kialakíthatóak lennének (padokkal, sövényekkel, stb.), növelve ezzel az ott élők, arra járók morális és erkölcsi szintjét...

Az utóbbi két pont pedig hosszú távon hozzájárulhatna egy egészségesebb társadalom kialakulásához, és ezzel az egészségügy betegekre költött kasszáját is csökkenteni lehetne...

Nos, elég messzire kerültem a bicikli-emeléstől, elnézést érte!!! De remélem, hogy sikerült egy kicsit megmozganom mindenki fantáziáját és agytekervényeit... Ha így van, várom a kommenteket!!!

Szólj hozzá!

Címkék: bkv autó komment fábry sándor kerékpár tömegközlekedés bicikli demagóg fizetés critical mass mol margit híd tender mvm parkoló sebesség orvosi ellátás mentalitás kölcsönző kocsis istván


A bejegyzés trackback címe:

https://majti.blog.hu/api/trackback/id/tr222316183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.