HTML

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Gondolat - Ébresztő

Celeb-cunami, avagy bulvárhírek első kézből...

Friss topikok

2010.06.27. 23:23 építészke

107%-os szabály a Forma-1-ben vs. játékvezetői tévedések a foci VB-n...

Újabb sportos hétvégén vagyunk túl... Az eredmény: Németország-Anglia 2-0...

Ez, természetesen, nem a délutáni focimeccs végeredménye, hanem a Forma-1 és a foci VB mai mérlege. Tekintettel arra, hogy Valenciában Vettel nyert Hamilton és Button előtt (tiszta körülmények között), a dél-afrikai világbajnokságon pedig a németek győztek az angolok felett 4-1-re (vitatható körülmények között).

Utóbbihoz csupán egyetlen hozzáfűznivalóm lenne... Radikális változásra volna szükség a futball-világ berkein belül, és erre remélem, hogy a "begyepesedett agyú" FIFA-vezetés is rá fog jönni... Úgy néz ki, hogy a kibontakozó csata vége mégiscsak a "videó-bíró" bevezetése lesz annak ellenére, hogy ez Sepp Blatter FIFA-elnöknek egyátalán nincs ínyére...

Változásokat tekintve, a Forma-1 sincs lemaradásban. Jövőre változik a gumi-szállító, és visszaállítják a 107%-os szabályt is, vagyis azt, hogy a pole-ban lévő versenyző idejéhez képest az utolsó, versenyen még indítható pilóta idejének 107%-on belül kell lennie... Erre azért van szükség, hogy a túl lassú (és ezáltal balesetveszélyes) autókat kiszűrjék a versenyből - ez a hivatalosnak tűnő nyilatkozat...

Én azonban azt gondolom, egy verseny attól verseny, hogy - jelen esetben - különböző képességű pilóták és kocsik állnak rajthoz, és a meglévő erőviszony-különbségek mellett megpróbálják a lehető legtöbbet kihozni magukból és a kocsikból... Lehet ezt, persze, mesterségesen szűrni, de akkor az "egyenlő pályák, egyenlő esélyek"-elv sérül... Annak ellenére írom ezt, hogy láttam Webber mai horrorisztikus balesetét, amelynek - egyébként - semmi köze ahhoz, hogy Heiki Kovalainen hány lóerős autóban ül...

Ha a fenti felvetést a mindennapi életünkkel hozzuk párhuzamba, akkor a 100 lóerő feletti közúti autók tulajdonosai is letilthatnák a 60 lóerős kocsikat az útról, mondván, hogy esetenként túl lassúak (és ezáltal balesetveszélyesek) hozzájuk képest... Az utcai autósnak is alkalmazkodnia kell a közúti közlekedés adott körülményeihez, szabályaihoz, és azok alapján kell meghoznia minden döntését (ahogy ez a KRESZ-ben is rögzítve van). Ad absurdum, egy 20 éves gyalogos fiú is letilthatna a járdáról egy 75 éves idős nénit bottal a kezében, mert akadályozza őt a gyors tovahaladásban (Palik Lászlós megfogalmazásban)... Mindkét eset abszurd, ahogy - szerintem - a 107%-os szabály visszaállítása is az... Igen, a Forma-1 veszélyes üzem, de ezzel a versenyzők tisztában kell, hogy legyenek... Szerintem, tisztában is vannak vele...

Én azt gondoltam, hogy látszólagos feltartások és nehézkes előzések Palik Lászlón és Czollner Gyulán kívül senkit sem hoznak tűzbe, de tévedtem... Örülök viszont annak, hogy ezek szerint Czollner fejhangon előadott ordításai Bernie Ecclestone-ig is eljutnak néha...

És ha már szóba került a Palik-Czollner duó, akkor álljon itt egy adalék a mai (le)szereplésükhöz... Cca. 14 körbe, azaz kb. 25 percbe telt nekik, mire kikeresték az Országh László-féle "Angol-magyar szótár"-ból az "after the race" kifejezést, hiszen néhány pilóta Safety Car-os viselkedése okán azon filozofáltak majdnem a futam végéig, hogy mikor küldik ki a versenyzőket a bokszutcába valamilyen büntetés végrehajtására. Aztán csak rájuk szólt valaki a fülesen keresztül, hogy a keresett angol kifejezés magyar megfelelője: "a verseny után"...

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://majti.blog.hu/api/trackback/id/tr572114757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tökmindegy77 2010.06.28. 00:12:06

Forma1: sajnos idáig süllyedt, idén minden futam ilyen:
- rajt: 2-3 előzés
- vonatozás,max 2 előzés, többre esély sincs
- safety car/eső/más váratlan esemény: próbál mindenki akkor kereket cserélni, (totálisan csak szerencsejáték annak függvényében, hogy ki hol tart a pályán)
- vonatozás a végéig max 3 előzés + lekörözések

és ez most kibővült 2 új elemmel
- előzd meg a safetycart (csak dísznek van amúgyis), nyersz egy kör mínusz 12 másodpercet. Megéri.
- ha nincs előtted a safetycar, ne törődj a zászlókkal meg a felirattal nyomás teljes sebességgel a boxba, azt az 5 mp büntit meg a végéig csak összeszeded valahogy. Megéri.

Tavaly kockázatos volt bezárni a boxutcát az elfogyó üzemanyag veszélye miatt, de idén max egy használt gumival kell menni safetycar tempóban. Nem lenne hülyeség visszahozni, a boxutcazárást safetycarkor. Vagy csak olyan büntetéseket adni, hogy ne érje meg csalni.

Foci VB: minek ide vidóbíró? Megy ez szabad szemmel is. IDIÓTÁK.

tökmindegy77 2010.06.28. 00:16:03

107%: ezek hülyék:
- csináltattak mindenféle csapatot hogy legyen valaki a pályán. Most kizárnák őket.
- simán bentvolt a 107%-on belül az utolsó is.

építészke 2010.07.09. 12:14:45

@tökmindegy77:

Hát, ez az! Érthetetlen az egész, sajnos...